Παρασκευή

Τα εναλλακτικά καύσιμα έχουν μπει για τα καλά στην ζωή μας. Πολλές εταιρείες προσφέρουν υγραεριοκίνητα με κιτ είτε εργοστασιακά είτε τοποθετημένα εκ των υστέρων στην Ελλάδα. Η Ford ακολούθησε τον εργοστασιακό τρόπο, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται.
Το Fiesta LPG βασίζεται στις εκδόσεις κινητήρα με τον 1.4 των 96 ίππων και το ντεπόζιτο του υγραερίου είναι σε σχήμα ντόνατ. Καταλαμβάνει τη θέση της ρεζέρβας στο χώρο αποσκευών, χωρίς όμως να «τρώει» λίτρα από το πορτμπαγκάζ. Η μετατροπή περιλαμβάνει ακόμα και τροποποιημένη κυλινδροκεφαλή, καθώς οι έδρες των βαλβίδων και οι βαλβίδες έχουν υποστεί κατεργασία σκλήρυνσης για αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες. Η εναλλαγή από τη βενζίνη στο υγραέριο γίνεται από ένα μπουτόν στην κονσόλα του δαπέδου, που δείχνει κιόλας πόσο υγραέριο έχει μείνει στο ντεπόζιτο. Το γέμισμα πραγματοποιείται από την τάπα της βενζίνης στο ειδικό στόμιο και αφού πρώτα συνδέσεις το εξάρτημα λήψης για το «πιστόλι» του υγραερίου.

Αεριωθούμενο
Οδηγώντας το Fiesta  LPG δεν αντιλαμβάνεσαι και πολλές διαφορές. Η χροιά του κινητήρα αλλάζει ελαφρώς όταν καταναλώνει υγραέριο, ενώ λίγο υποδεέστερες είναι και οι επιδόσεις στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Όχι όμως κάτι σημαντικό.
Τα δύο ρεζερβουάρ, βενζίνης και υγραερίου, σημαίνουν μεγάλη αυτονομία. Η κατανάλωση υγραερίου, όπως είναι λογικό είναι ελαφρώς μεγαλύτερη από της βενζίνης, αλλά οι εκπομπές ρύπων είναι αρκετά μικρότερες, καθώς φτάνουν τα 114 g/km αντί των 133 του βενζινοκίνητου.
Κατά τα άλλα, το Fiesta παραμένει μια από τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας. Η ανάρτηση συνδυάζει σε ικανοποιητικό βαθμό άνεση και κράτημα. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ικανοποιητικοί και ο εξοπλισμός πλήρης.

www.e-autoparts.gr